Tonina Ibrulj: ''Prosjek je bitan, ali ne i presudan''

Tonina Ibrulj ovaj semestar provodi u Francuskoj, točnije u gradu Poitiersu. Razlog njezina boravka tamo je program Erasmus + K1. Tonina je studentica druge godine diplomskog studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru. ''Uvijek sam željela otići negdje u inozemstvo i studirati pola godine. Saznavši za natječaj za stipendiju od profesorice sa studija Engleskog jezika i književnosti odlučila sam pokušati'', izjavila je za treci.ba.

Tonina živi u studentskom domu Decartes koji se nalazi u blizini zgrade fakulteta te ga plaća novcem od stipendije. ''Stipendija je financijski i više nego dobra. Mogu pokriti sve troškove, a ostane mi novca i za poneki luksuz.'' Studira na engleskom jeziku, ali je dobila priliku i učiti francuski pod organizacijom fakulteta i razmjene.

''Upoznala sam ljude sa svih kontinenata, imala priliku posjetiti neke francuske gradove kao što su Pariz i Bordeaux te stekla mnoga prijateljstva. Sve ovo smatram super iskustvom koje je utjecalo na mene, te razbilo neke moje predrasude za koje možda nisam ni bila svjesna da postoje'', rekla je naša sugovornica.

Što se tiče načina studiranja u Mostaru i Poitiersu mnogo toga je isto, no neke razlike ipak postoje. Akademska godina počinje u rujnu te traje do prosinca kada počinju ispitni rokovi. Ispitni rokovi se odvijaju do Božića, a za svaki kolegij studenti imaju samo jedan ispitni rok. Ljetni semestar počinje odmah nakon praznika. ''Rekla bih da je ovdje malo više praktičnog rada. Kod nas se više prikupljaju informacije, dok ovdje nije toliko naglasak na prikupljanju nego na primjeni informacija.''

Tonina naglašava kako profesori tijekom cijelog semestra traže povratne informacije od studenata i na taj način ih kroz cijeli semestar pripremaju za ispite te ističe kako su profesori dosta opušteni i prirodni, uvijek su dostupni i otvoreni za suradnju.

''Iako mi je ovdje super, želim se vratiti u svoju državu i tamo raditi na poboljšanju svoje zajednice.'' Tonina preporučuje svim svojim kolegama studentima da pokušaju otići negdje u inozemstvo na razmjenu jer će tako najbolje proširiti svoje vidike i raditi na sebi. ''Prosjek je bitan, ali ne i presudan za dobivanje stipendije.''

Karla Kordić / Lorena Vegar / Treci.ba

Objavi komentar

0 Primjedbe